Vraag en antwoord


Aanmelding en toegang

1. Heeft mijn inschrijving jullie bereikt?

Na inschrijving krijg je meteen een bevestiging op je beeldscherm en per e-mail in je mailbox. Kijk voor dat mailtje evt. in je spam-/ongewenste e-mailbox.
Twijfel je? Stuur dan een e-mail naar info@ces-educatie.nl en je ontvangt antwoord op je vraag.

2. Wat is de oorzaak van foutmeldingen tijdens het inschrijven?

Wis altijd eerst je browsergeschiedenis en schrijf je dan pas opnieuw in zonder het automatisch aanvullen te gebruiken, zodat mogelijke fouten definitief worden gewist. 

Andere oorzaken kunnen zijn:

  • zijn alle verplichte velden ingevuld?
  • zijn de e-mailadressen correct ingevuld?
  • gebruik je een verouderde browser? Probeer dan eens via een andere computer, ipad of device in te schrijven
  • update je besturingssysteem en / of browser
  • als je online betaalt, kan het zijn dat de instelling op je computer het pop-up betaalscherm tegenhoudt. 

Lukt het dan nog niet, dan zet het probleem dan kort op de mail naar info@ces-educatie.nl  Onze technische mensen kijken dan graag met je mee.

3. Tot wanneer kan ik me nog inschrijven?

Zolang de knop 'inschrijven' zichtbaar is op de pagina bij de desbetreffende scholingsdag, dan is er nog plaats. Als deze knop niet meer in beeld is, betekent het dat alle beschikbare plaatsen bezet zijn. 

4. Hoe werkt de online leeromgeving Upskill?

De digitale leeromgeving Upskill maakt onze online congressen en webinars op zowel computers als op mobiele devices gemakkelijk te volgen.

  • Je logt in met je emailadres via de link die je per e-mail ontvangt.

  • Lukt het niet meteen, kies dan voor 'sign up - inloggen - password vernieuwen.

  • De procesgang wordt geregistreerd waardoor er verantwoording kan worden afgelegd aan de verschillende kwaliteitsregisters. Alle presentaties moeten volledig worden bekeken.

  • De eerste keer dat je een video bekijkt, kun je niet doorspoelen omdat de accrediterende registers willen dat je de video helemaal af kijkt en geen stukken over slaat. Hierna kun je de video zo vaak je wil terugkijken en via de paarse balk (beneden in het scherm) doorspoelen.

  • Via actions - review course, kun je gedurende de looptijd van de online scholing de onderdelen opnieuw bekijken.

  • De licenties zijn vanaf de startdatum geldig gedurende de vooraf aangegeven looptijd van de scholing. Daarna stopt de toegang automatisch en worden alle bestanden verwijderd uit de leeromgeving. Vervolgens worden de eindresultaten van alle deelnemers automatisch geregistreerd voor de verwerking van de accreditatiepunten en de opmaak van de certificaten.

  • Let op, verlenging is niet mogelijk, dus let goed op je planning!

    Hoewel de meeste websites en webservices streven naar nul downtime, is downtime onvermijdelijk. Ook giganten als Google en Facebook ondervinden af en toe downtime. De server is dan ‘down’ waardoor een website of in ons geval onze online leeromgeving een (korte) tijd niet bereikbaar is.

5. Technische problemen met Upskill, wat nu?

De presentaties incl. filmfragmenten werken feilloos, mits de applicatie op de computer die je gebruikt helemaal up-to-date is en de benodigde software zorgvuldig is geïnstalleerd.

Wanneer een filmpje hapert, kan het ook te maken hebben met de internetsnelheid.

Dingen die je kunt doen:

  • Update je besturingssysteem en / of je browser
  • Probeer het op een ander apparaat
  • Zet je computer eens uit en weer aan
  • Kijk je via een desktop, zitten dan de kabels goed vast
  • Ga met je computer dichter bij de router zitten
  • Maak gebruik van een bedrade (LAN-)verbinding
  • Ververs de pagina
  • Door de instellingen tijdens het afspelen van de videos op medium definition te zetten, spelen video's onafgebroken en synchroon af.

Lukt het dan nog niet, vraag dan een technisch onderlegd iemand in jouw omgeving om even met je mee te kijken of vraag jouw ICT-collega om hulp. Misschien kunnen bepaalde instellingen ervoor zorgen dat sommige bestanden niet kunnen worden afgespeeld.

6. Ik heb niet alle modules gevolgd, wat nu?

Wanneer je de scholing niet in z'n totaliteit gevolgd hebt, dan heb je uiteraard geen recht op een certificaat en het bijschrijven van accreditatiepunten. 

7. Ik wil annuleren. Hoe gaat dat in zijn werk?

Annuleren kan alleen per mail. Stuur je bericht naar info@ces-educatie.nl en let erop dat je een annuleringsbevestiging krijgt. Ontvang je deze niet en zit deze ook niet in je spambox, neem dan telefonisch contact met ons op: 043-2057962 

Houdt rekening met de (annulerings)voorwaarden waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan. 

Ben je verhinderd? Je kunt een vervanger laten deelnemen. Mail ons dan enkele gegevens van jouw vervanger: naam, functie, e-mailadres en telefoonnummer, en indien van toepassing het kwaliteitsregister en nummer. Welke registers accreditatie toekennen, is terug te vinden bij de scholing zelf.

De factuur blijft gehandhaafd maar de persoonlijke gegevens worden aangepast.

8. Kan ik een vervanger sturen?

Ja, je kunt een vervanger laten deelnemen. Graag weten wij dit van tevoren. Je kunt volgende info mailen naar info@ces-educatie.nl

  • naam
  • functie
  • e-mailadres
  • telefoonnummer
  • kwaliteitsregister + nummer (indien van toepassing)

De factuur blijft gehandhaafd, maar de persoonlijke gegevens passen wij aan zodat we ook voor jouw vervanger het totale proces zorgvuldig kunnen regelen.

 

 

Accreditatie en certificaat

1. Mijn aanvraag voor mijn SKJ-registratie loopt nog/was nog niet toegekend maar de scholing is al geweest. Is het mogelijk om achteraf de punten bij te schrijven?

De criteria waarop SKJ voor jeugd- en gezinsprofessionals / jeugdzorgwerkers omgaat met het toekennen van herregistratiepunten, kun je vinden op de site van SKJ:

https://skjeugd.nl/herregistratie/jeugd-en-gezinsprofessionals/

2. Wanneer ik SKJ-geaccrediteerd ben als gedragswetenschapper, gelden SKJ-punten zoals vermeld bij jullie evenementen dan ook voor mij?

Nee. SKJ-punten zoals per evenement vermeld op deze site, betreffen hbo-jeugdzorgwerkers. Als gedragswetenschapper verzorgen NIP, NVO en FGzPt de herregistratie. Je moet dus kijken of de training van je keuze door jouw eigen kwaliteitsregister geaccrediteerd is. Alleen dan kunnen jouw punten ook door SKJ bijgeschreven worden.

3. Gelden NVO-OG punten ook voor herregistratie NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters in het kader van herregistratie SKJ?

Ja. Wanneer NVO-OG een scholingsdag accrediteert, dan gelden die punten ook voor herregistratie NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters in het kader van herregistratie SKJ.

4. Accreditatie nog in behandeling, wat betekent dat?

Wanneer een aanvraag voor accreditatie is ingediend, dan beoordeelt en bepaalt het betreffende kwaliteitsregister of accreditatie wordt toegekend en zo ja, hoeveel punten worden toegekend. Zodra ons accreditatieverzoek wordt goedgekeurd of afgekeurd, vermelden wij dit op de site. 

5. Ik kan mijn kwaliteitsregister niet vinden op het inschrijfformulier

Alleen de registers die accreditatiepunten toekennen c.q. waar wij als opleidingsaanbieder punten voor mogen bijschrijven*, zijn terug te vinden op het inschrijfformulier.

Bij elk (online) congres staat onder het kopje 'accreditatie' aangegeven welke registers accreditatie toekennen incl. het aantal punten.

Als er staat In behandeling, dan is er nog geen besluit genomen door dat register. Zodra dat besluit bekend is, wordt het aangepast op onze website. 

* Val je onder het lerarenregister, SRVB of als bijvoorbeeld Orthopedagoog onder SKJ, dan zul je zelf moeten zorgdragen voor bijschrijving van de punten. Raadpleeg daarvoor de website van het betreffende kwaliteitsregister.

6. Waarom zijn mijn punten nog niet in mijn kwaliteitsregister bijgeschreven?

Wij schrijven in de regel binnen twee weken na een scholingsdag de toegekende punten bij in die registers die ons als organisator toestaan om dat te doen, mits het factuurbedrag is overgemaakt en de juiste persoonlijke gegevens zijn ingevuld op het inschrijfformulier.

Val je onder het lerarenregister, SRVB of als bijvoorbeeld Orthopedagoog onder SKJ, dan zul je zelf moeten zorgdragen voor bijschrijving van de punten. Raadpleeg daarvoor de website van je kwaliteitsregister.

Ben je niet of slechts gedeeltelijk aanwezig geweest c.q. heb je een online-congres niet volledig gevolgd, dan heb je uiteraard ook geen recht op een certificaat en bijschrijving van de punten. Ook niet als je de factuur hebt betaald, want punten zijn 'niet te koop'.

7. Ontvang ik een certificaat?

Ja, mits je de totale scholing hebt gevolgd en het factuurbedrag door ons systeem is getraceerd. Je ontvangt dan in de regel binnen twee weken na afloop van de scholing het certificaat per e-mail. Niet ontvangen? Kijk dan ook even in je spam of ongewenste e-mailmap. 

Betreft het een certificaat voor een e-Learning? Nadat wij de eindreflectie hebben verwerkt, krijg je de link naar je certificaat gemaild.

Volg je de online leergang [twee e-Learnings tezamen], dan krijg je het certificaat voor de leergang nadat beide eindreflecties zijn verwerkt.

 

 

Ontvangst van berichten

1. Waarom krijg ik een enquête ter voorbereiding?

Veertien dagen voorafgaand aan een scholing ontvang je een vrijwillge enquête per e-mail, die je binnen vier dagen ingevuld terug kunt sturen. De informatie wordt daarna anoniem doorgestuurd naar de docent(en) / spreker(s) met het verzoek om waar mogelijk nog te richten op de specifieke vragen en interessegebieden. Wij proberen op deze manier maatwerk en interactie optimaal te stimuleren.

2. Waarom heb ik de enquête niet ontvangen?

Als je de enquête waarover bij vraag 1 gesproken wordt niet hebt ontvangen, kan het zijn dat je je korter dan twee weken voor aanvang van de training hebt ingeschreven. Heb je je binnen die 14 dagen voor aanvang van de scholing ingeschreven en heb je prangende vragen aan de docent? Stel ze op de dag zelf of stuur ons dan een kort bericht via het contactformulier of info@ces-educatie.nl

Het komt ook voor dat deelnemers op hun inschrijfformulier een fout hebben gemaakt bij het invullen van hun e-mailadres.

Ten slotte kan het gebeuren dat de spamfilter van jezelf of je werkgever onze berichten niet doorlaat. Daar krijgen wij helaas geen melding van. Vraag je ICT-collega het bericht op te zoeken en naar je door te sturen.

Als je twijfelt of je inschijving wel goed is gegaan, neem dan gerust contact met ons op.

3. Waarom ontvang ik geen berichten (meer) van jullie?

Dat kan diverse oorzaken hebben. Misschien is er met je inschrijving iets misgelopen of heb je een verkeerd e-mailadres ingevuld. Een andere oorzaak kan gelegen zijn in het enthousiasme van je spamfilter. Controleer daarom ook je ongewenste mail en spam. Vind je daar ook niets? Neem dan contact op met je systeembeheerder / ICT-collega en vraag ons bericht op te zoeken en naar je door te sturen of vraag om alle berichten vanaf ons domein te “whitelisten”. 

 

 

Facturen

1. Wanneer ontvang ik de factuur?

Normaal gesproken op de dag van inschrijving en uitsluitend per e-mail in pdf-formaat.

Ons factureringsproces is geautomatiseerd. De factuurgegevens die je hebt ingevuld op het inschrijfformulier worden dus automatisch overgenomen. Informeer vooraf of een kostenplaats of overig kenmerk verplicht is, zodat de factuur niet wordt afgewezen. Dat brengt namelijk extra kosten met zich mee.

De factuur wordt vervolgens gemaild naar het e-mailadres dat je hebt ingevuld bij "e-mail financiële administratie".

De betaaltermijn is binnen 14 dagen vanaf de factuurdatum. Uiteraard zien wij graag dat de factuur betaald is voordat je deelneemt.

Er is geen inkoopproces mogelijk.

Heb je eenmaal ingeschreven, dan geldt er een betalingsverplichting. Annuleren kan dan uitsluitend conform onze annuleringsvoorwaarden.

Houdt dus rekening met de factuureisen van jouw werkgever. Bij een afwijzing van onze factuur wordt jouw inschrijving geannuleerd conform onze annuleringsvoorwaarden.

Maak je gebruik van een online betaling, dan gaat de betaalprocedure via iDeal verder in een nieuw scherm en ontvang je de factuur meteen na betaling.

2. Ben ik verplicht om de btw te betalen?

Ja. Het intellectueel eigendom van de inhoud van ons scholingsaanbod ligt niet bij CES, waardoor de belastingwetgeving voorschrijft dat btw-heffing verplicht is.
Op de website en op de facturen worden de bedragen gesplitst getoond, aangezien voor veel deelnemende organisaties de btw aftrekbaar is.

3. Ik wil online betalen maar er verschijnt geen betaalscherm

De betaalprocedure via iDeal gaat verder in een nieuw scherm. Het is daarom noodzakelijk dat de browser die u gebruikt zogenoemde pop-ups accepteert.

4. Kan ik een e-factuur ontvangen?

Dat is in ons systeem niet mogelijk.

Wij werken niet met vaste klantenkaarten. Voor iedere deelname dient men het inschrijfformulier volledig opnieuw in te vullen incl. de factuurgegevens. Hierdoor ontstaat bij iedere deelname een uniek debiteurnummer. De koppeling met e-facturatiesoftware is daardoor niet mogelijk.

Ons inschrijf- en facturatiesysteem is gekoppeld en geautomatiseerd. Facturen worden vanzelf na inschrijving in pdf opgemaakt vanuit het inschrijfformulier en gemaild naar het ingevulde financiële e-mailadres.

Afwijzing of aanpassing van een factuur wordt conform onze voorwaarden geannuleerd incl. 25 euro administratiekosten + 21% btw.

5. Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

Het betalen in termijnen is niet mogelijk.

6. Klopt mijn factuurbedrag wel?

Er ontstaat weleens verwarring door de 21% BTW die wij van de overheid aan deelnemers in rekening moeten brengen. Het wordt weleens over het hoofd gezien. Het totaalbedrag staat onderaan de factuur.


Het totaalbedrag is ook van tevoren te zien bij de desbetreffende scholing of rechtsboven als je op het inschrijfformulier klikt. Je ziet het tevens in het overzicht op het inschrijfformulier  voordat je daadwerkelijk inschrijft.

7. Achteraf wijzigen van facturen

Ons inschrijf- en facturatiesysteem is geautomatiseerd en aan elkaar gekoppeld. Facturen worden vanzelf na inschrijving in pdf opgemaakt a.d.h.v. de ingevulde factuurgegevens op het inschrijfformulier en gemaild naar het ingevulde financiële e-mailadres. Wees daarom zorgvuldig met wat je invult. Eenmaal ingeschreven gelden de voorwaarden en de betalingsverplichting dit binnen 14 dagen te voldoen. Houdt hier a.u.b. rekening mee als je inschrijft voor een scholing die binnen 14 dagen start. 

Afwijzing of aanpassing van een factuur wordt conform onze voorwaarden geannuleerd met 25 euro administratiekosten + 21% btw.

8. Krijg ik een ontvangstbevestiging na betaling?

Als je online betaalt, zie je dit vanzelf op jouw betaalscherm. De factuur wordt na betaling automatisch naar je gemaild.

Als je op factuur betaalt, krijg je geen betalingsbevestiging.

Let wel op dat je het betalingskenmerk gebruikt als je het bedrag overmaakt. Alleen dan kan ons systeem de betaling traceren.

9. Is mijn factuur betaald?

Vraag dit altijd na bij je werkgever.

Als de factuur niet betaald is, dan krijg je na verloop van tijd een herinnering. De deelnemer staat hierbij altijd in cc.

Je plaats blijft hoe dan ook op jouw naam geboekt staan, dus je kunt gewoon deelnemen.

Let op: de betaaltermijn waarmee je akkoord gaat bij inschrijving is binnen 14 dagen vanaf factuurdatum. Schrijf je in voor een scholing die binnen deze 14 dagen al van start gaat, let dan op dat je tijdig het bedrag hebt overgemaakt. Uiteraard zien wij graag dat de factuur betaald is voordat je deelneemt.

10. Betaald en toch een betalingsherinnering ontvangen?

Betalingen worden automatisch getraceerd wanneer het factuur- en debiteurnummer zijn vermeld bij overschrijving. Wanneer deze gegevens ontbreken of foutief worden vermeld, dan blijft de betaling in ons systeem open staan en krijg je een betalingsherinnering. Mocht je toch betaald hebben, geef dan even per e-mail aan ons door wanneer je het bedrag hebt overgeschreven. Wij zoeken dit dan handmatig op en corrigeren het in ons systeem zodat verdere betalingsherinneringen worden voorkomen. 

11. Waarom krijg ik een betalingsherinnering terwijl mijn werkgever betaalt?

Betalingsherinneringen worden standaard verstuurd naar het e-mailadres dat is ingevuld op het inschrijfformulier. Deze herinneringen worden tevens automatisch verstuurd naar de opdrachtgever (lees: de persoon die zich op naam heeft ingeschreven en gaat deelnemen aan de scholing en dus juridisch aansprakelijk is).

12. Hoe lang duurt een terugbetaling via Mollie?

Meestal zie je het bedrag binnen vier werkdagen op jouw bankrekening terug.

Als je met een creditcard of bankkaart hebt betaald, verschijnt de terugstorting binnen 14 dagen op je rekeningoverzicht.

13. Kan ik toch deelnemen als de factuur nog niet betaald is?

Ja, je plaats blijft op naam staan, evenals de financiële vordering. Raadpleeg de voorwaarden waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan. Zie ook "Wat gebeurt er als een factuur niet betaald wordt?"
 

14. Wat gebeurt er als een factuur niet betaald wordt?

Heb je eenmaal ingeschreven, dan geldt er een betalingsverplichting. De betaaltermijn waarmee je bij inschrijving akkoord gaat, is binnen 14 dagen vanaf factuurdatum.

Uiteraard zien wij graag dat de factuur betaald is voordat je deelneemt.

Schrijf je in voor een scholing die binnen deze 14 dagen al van start gaat, let dan op dat je tijdig het bedrag hebt overgemaakt.

Blijft de betaling uit, dan volgt een betalingsherinnering en/of nemen wij contact met je op via een andere route. Uiteindelijk neemt een extern advocaten incassobureau de afhandeling van ons debiteurenbeheer over. De bijkomende kosten incl. gerechtskosten worden dan verhaald op de persoon die heeft ingeschreven.

Uiteraard proberen wij deze laatste stap te voorkomen en het komt gelukkig ook maar zelden voor.

15. Waarom niet gratis annuleren binnen 30 dagen?

Bij inschrijving dien je je akkoord te verklaren met de voorwaarden die gelden voor deelname. Vervolgens wordt meteen een plaats op naam vastgelegd en worden de kosten volledig doorberekend naar de organisatie. Vergelijk het met het boeken van een vliegticket.

Mocht je verhinderd zijn, dan kan uiteraard een collega jouw plaats innemen. Zie nadere uitleg bij 'aanmelding en toegang' - kan ik een vervanger sturen.

16. Ik heb niet deelgenomen, maar ik heb me wel ingeschreven. Moet ik nu toch betalen?

Ja.
Annuleer je korter dan 30 dagen van tevoren, dan ben je het totale factuurbedrag verschuldigd. De financiële vordering komt niet te vervallen aangezien de kosten volledig zijn doorberekend naar de organisatie. Zie de voorwaarden op onze website.

Als je meer dan 30 dagen voorafgaand aan de scholingsdag per e-mail hebt geannuleerd én je van ons de annuleringsbevestiging hebt ontvangen, dan krijg je het inschrijfbedrag van ons terug als je dit al had overgemaakt.

Bij twijfel, mail ons even.

 

 

e-Learning

1. Wanneer krijg ik toegang tot mijn e-Learning?

Stuur ons na inschrijving een e-mail wanneer je zou willen starten. Het account in de digitale leeromgeving Upskill wordt dan handmatig aangemaakt tijdens kantooruren.

De 30 dagen gaan van start zodra het account is aangemaakt en je inloggegevens per email van uit het domein Upskill zijn verstuurd. De toegang stopt automatisch na deze 30 dagen, dus let goed op je planning. Niet ontvangen, check dan even je spam!

Als je kiest voor de Online leergang, dan volg je twee e-Learnings in 30 dagen. Upskill mailt tegelijkertijd de inloggegevens voor beide e-Learnings.

2. Waar vind ik het certificaat en hoe krijg ik mijn accreditatiepunten?

Het certificaat wordt door ons gemaild zodra wij jouw eindreflectie hebben verwerkt. Wij doen dit handmatig tijdens kantooruren.

Als je de Online leergang volgt, krijg je het certificaat van de leergang gemaild nadat de eindreflecties van beide e-Learnings zijn verwerkt. Je krijgt dus geen aparte certificaten.

Indien van toepassing schrijven wij meteen na het toezenden van het certificaat de accreditatiepunten bij.

Als je de Online leergang volgt, worden de accreditatiepunten bijgeschreven na afronding van beide e-Learnings.

Als je SKJ-geaccrediteerd bent als Gedragswetenschapper lees dan eerst de uitleg door bij vraag 6 - onderdeel Accreditatie en bewijs van deelname - op onze vraag- en antwoordpagina