Vraag en antwoord


Zesdaagse online cursus, eLearning en online leergang

1. Inschrijven

Voor al onze scholingen kan uitsluitend worden deelgenomen door in te schrijven via het inschrijfformulier.
 

  • Ga naar "Aanbod" op onze website, klik op de desbetreffende scholing en klik op de knop Inschrijven.
  • Reserveren is niet mogelijk en er is geen inkoopproces.
  • Deelnemen aan een e-Learning of online leergang kan uitsluitend door meteen online te betalen.
  • Deelnemen op factuur kan alleen bij een zesdaagse online cursus. Kies je echter voor online betaling dan krijg je extra korting.
  • De factuurgegevens die je hebt ingevuld op het inschrijfformulier worden automatisch overgenomen en de pdf.factuur wordt vanzelf gemaild naar het ingevulde e-mailadres administratie. Voor iedere deelname dient men steeds een inschrijfformulier in te vullen incl. factuurgegevens. Hierdoor ontstaat voor iedere deelname een uniek debiteurnummer.
  • Nadat je hebt ingeschreven, is jouw aanmelding definitief wat o.a. inhoudt dat onze (annulerings)voorwaarden gelden en je met ons bent overeengekomen dat de betaling binnen 14 dagen is voldaan. Heb je ingeschreven voor een scholing die binnen deze 14 dagen start? Dan is het bedrag door ons ontvangen voordat de scholing begint.
  • De inschrijfbevestiging verschijnt op je beeldscherm en in je mailbox. Controleer eventueel je spam en ongewenste e-mailmap.

2. Ik wil online betalen maar er verschijnt geen betaalscherm

  • De betaalprocedure gaat via een nieuw scherm. Het is daarom noodzakelijk dat de browser die je gebruikt zogenoemde pop-ups accepteert.
  • Schrijf je in via een werkcomputer, dan kan het zijn dat de pop-up geblokkeerd is. Schrijf je dan in via een ander (privé)apparaat.

3. Een foutmelding tijdens het inschrijven

Wis altijd eerst je browsergeschiedenis en schrijf je daarna opnieuw in, zonder het automatisch aanvullen van formulieren te gebruiken zodat mogelijke fouten definitief worden gewist. Controleer daarna het volgende:
 

  • Heb je alle verplichte velden ingevuld? Bij iedere nieuwe poging moet je het formulier opnieuw invullen.
  • Zijn de e-mailadressen correct ingevuld?
  • Gebruik je een verouderde browser? Probeer dan in te schrijven via een andere computer, ipad of device en/of update je computer.
  • Gebruik je een werkcomputer? Probeer dan in te schrijven via een andere (privé)computer, ipad of device.


Lukt het dan nog niet en jouw ICT-collega kan je ook niet verder helpen? Zet dan het probleem op de mail en stuur dit door naar info@congresburo.com. Onze technische mensen kijken dan graag met je mee.

4. Wanneer krijg ik toegang tot de e-Learning of online leergang?

  • Mail ons via een reply op je inschrijfbevestiging wanneer je zou willen starten. Het account in de online leeromgeving Upskill wordt handmatig door ons aangemaakt tijdens kantooruren.
  • Vanaf het moment dat jouw account is aangemaakt, heb je 30 dagen de tijd om de e-Learning te volgen. Daarna vervalt automatisch de licentie en is toegang niet meer mogelijk. Let goed op je planning!
     
  • Upskill mailt meteen na aanmaak van het account de inloggegevens. Hun bericht kan in je spam of ongewenste e-mailmap terechtkomen.
     
  • Als je hebt ingeschreven voor de Online leergang, dan volg je de twee e-Learnings tezamen in 30 dagen. Upskill mailt tegelijkertijd de inloggegevens voor beide e-Learnings. Je kiest zelf met welke je begint.

    OP DIT MOMENT WORDEN GEEN E-LEARNINGS OF LEERGANGEN AANGEBODEN.

5. Hoe werkt een zesdaagse online cursus?

  • Kort voorafgaand aan iedere les krijgen alle cursisten vanuit Zoom de inloggegevens gemaild ongeacht of je aan de livestream deelneemt.
  • Je kunt kiezen of je de livestream volgt, een gedeelte volgt of dat je de opnames van de scholing later online bekijkt.
  • Volg je geen livestream maar wil je de opnames van de lessen gedeeltelijk of in zijn geheel achteraf online bekijken?
    Vraag zelf na bij je register wat hun richtlijnen hierover zijn zodat je zeker weet dat het certificaat en de accreditatiepunten aan je worden toegekend. De registers die aan onze scholing punten toekennen, vind je bij het onderdeel accreditatie op de webpagina van de scholing.
     
  • De docenten en hun presentaties worden opgenomen.
  • Binnen 24 uur na de eerste les krijgen alle cursisten toegang tot de online leeromgeving Upskill om de opname ervan te kunnen bekijken.
    De inloggegevens worden automatisch door Upskill gemaild. Hun bericht kan in je spam of ongewenste e-mailmap terechtkomen.
    Alle opnames van de overige vijf lessen worden steeds binnen 24 uur na een livestream toegevoegd in Upskill. Je krijgt dus niet steeds een nieuwe inloglink.
    Alle lessen zijn hiermee voor alle cursisten enkele weken toegankelijk.
  • De online toegang tot alle opnames stopt automatisch één week na de zesde les. Er is geen verlengde toegang mogelijk. Let dus goed op je planning!
     
  • Na de laatste (zesde) les krijg je door ons de thuisopdracht gemaild, bestaande uit open vragen. Binnen een week stuur je de thuisopdracht naar ons terug.
  • Binnen twee weken na sluiting van de online toegang wordt de presentie gecontroleerd en de opdracht nagekeken en krijgt men het certificaat en indien van toepassing de accreditatiepunten, mits het totale programma live en/of on-demand is gevolgd en afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregister.

6. Hoe werkt het programma Upskill?

  • De online leeromgeving Upskill maakt onze zesdaagse scholingen en e-Learnings op zowel computers als op mobiele devices gemakkelijk te volgen.
  • Je logt in met je mailadres via de link die je per e-mail ontvangt. 
  • Lukt het niet meteen, kies dan voor 'sign up - inloggen - password vernieuwen.
  • De procesgang wordt geregistreerd waardoor er verantwoording kan worden afgelegd aan de verschillende kwaliteitsregisters. De scholing moet volledig zijn gevolgd, live of on-demand.
  • Via actions - review course, kun je gedurende de looptijd van de scholing de onderdelen opnieuw bekijken.
  • Er is een vaste start- en einddatum welke genoemd wordt bij iedere scholing. De licenties vervallen na de einddatum. Je account is daarom ook tijdelijk. De toegang stopt automatisch en alle bestanden worden na afloop verwijderd uit de leeromgeving.
  • Voor een e-Learning is 30 dagen toegang vanaf het moment dat het account in Upskill wordt aangemaakt.
  • Binnen twee weken na de officiële einddatum (lees: de online toegang) van de zesdaagse scholingen worden de eindresultaten van alle deelnemers automatisch geregistreerd voor de verwerking van de accreditatiepunten en de aanmaak van certificaten.
  • Voor de e-Learning geldt dat dit na de verwerking van de eindreflectie wordt gedaan.


Let op: verlenging van de toegang is niet mogelijk, dus let goed op je planning!


Hoewel de meeste websites en webservices streven naar nul downtime, is downtime onvermijdelijk. Ook giganten als Google en Facebook ondervinden af en toe downtime. De server is dan ‘down’ waardoor een website of in ons geval onze online leeromgeving een (korte) tijd niet bereikbaar is.

7. Technische problemen met Upskill, wat nu?

De presentaties incl. filmfragmenten werken feilloos, mits de applicatie op de computer die je gebruikt helemaal up-to-date is en de benodigde software zorgvuldig is geïnstalleerd.

Wanneer een filmpje hapert, kan het ook te maken hebben met de internetsnelheid.

Dingen die je kunt doen:

  • Update je besturingssysteem en / of je browser
  • Probeer het op een ander apparaat
  • Zet je computer eens uit en weer aan
  • Kijk je via een desktop, zitten dan de kabels goed vast
  • Ga met je computer dichter bij de router zitten
  • Maak gebruik van een bedrade (LAN-)verbinding
  • Ververs de pagina
  • Door de instellingen tijdens het afspelen van de videos op medium definition te zetten, spelen video's onafgebroken en synchroon af.


Lukt het dan nog niet, vraag dan een technisch onderlegd iemand in jouw omgeving om even met je mee te kijken of vraag jouw ICT-collega om hulp. Misschien kunnen bepaalde instellingen ervoor zorgen dat sommige bestanden niet kunnen worden afgespeeld.

8. Annuleren

Annuleren kan alleen via de mail en op basis van onze annuleringsvoorwaarden waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan.

  • Stuur jouw annulering naar info@congresburo.com en let erop dat je een annuleringsbevestiging krijgt. Ontvang je deze niet en zit het bericht ook niet in je spam of de ongewenste e-mailmap? Neem dan z.s.m. contact met ons op via info@congresburo.com
  • Bij tijdig annuleren zal het bedrag minus de administratiekosten á 25 euro + 21% btw automatisch worden teruggestort conform onze annuleringsvoorwaarden.
  • Heb je online betaald? Het retourbedrag minus de administratiekosten á 25 euro + 21% btw staat dan binnen vier werkdagen weer op jouw bankrekening.
    Als je met een creditcard of bankkaart hebt betaald, verschijnt de terugstorting minus de administratiekosten á 25 euro + 21% btw binnen 14 dagen op je rekeningoverzicht.
  • Annuleer je binnen de 30 dagen voor aanvang van de start van een scholing, dan is het volledige factuurbedrag verschuldigd.


Het is mogelijk om een vervanger te laten deelnemen. Zie servicepunt 9.

9. Kan een vervanger deelnemen?

Ja, dat kan.

  • Mail dan z.s.m. naam, functie, e-mailadres, mobiel nummer en evt. kwaliteitsregister + lidnummer van de vervanger naar info@congresburo.com
  • De kwaliteitsregisters die accreditatie toekennen zijn terug te vinden op de webpagina van de desbetreffende scholingsdag bij het onderdeel accreditatie.
  • De factuurgegevens blijven gehandhaafd, maar de (persoons)gegevens passen wij aan in onze systemen.
  • De vervanger hoeft zich niet opnieuw aan te melden.

10. Kan ik mijn toegang voor een online scholing verlengen?

  • Verlengen is helaas niet mogelijk. De toegang stopt automatisch voor alle deelnemers op het vooraf aangekondigde moment.
  • De licenties komen daarna te vervallen en de opnames worden dan automatisch gewist conform bindende afspraken met sprekers / docenten in relatie tot intellecuteel eigendom.
  • Let daarom zorgvuldig op je planning!

 

 

Accreditatie en certificaat

11. Accreditatie

Er gelden bindende criteria vanuit de verschillende kwaliteitsregisters inzake presentie en deelname aan geaccrediteerde scholingen.
 

  • Wij werken met een gecertificeerd online systeem waarbij de procesgang en deelname aan een scholing zorgvuldig wordt geregistreerd. Op deze wijze kunnen wij als opleidingsinstituut verantwoording afleggen aan de verschillende kwaliteitsregisters.
     
  • Wanneer een aanvraag voor accreditatie is ingediend, dan beoordeelt en bepaalt het betreffende kwaliteitsregister of aan de scholing punten worden toegekend, incl. de hoeveelheid punten.
    Het kan dus zijn dat een scholing bij een register nog in behandeling staat. Zodra een accreditatieverzoek wordt goedgekeurd of afgekeurd, krijgen wij daarvan bericht en vermelden wij dit op onze website.
  • Alleen de kwaliteitsregisters die accreditatiepunten toekennen zijn terug te vinden en aan te vinken op het inschrijfformulier.
     
  • Wil je deelnemen aan een zesdaagse online cursus maar kun je de livestream niet volgen en wil je de opnames van de lessen gedeeltelijk of in zijn geheel achteraf online bekijken?
    Controleer dan eerst bij het op jou van toepassing zijnde register wat hun richtlijnen hierover zijn zodat je zeker weet dat de accreditatiepunten aan je worden toegekend. De accrediterende registers vind je bij het onderdeel accreditatie op de webpagina van de scholing.
     
  • Val je onder een register dat bij ons geen punten toekent, maar je denkt wel dat je zelf iets bij jouw register kunt regelen? Kopieer dan de accreditatiegegevens die bij de scholing genoemd staan vóórdat de scholing start. De scholingsinformatie verdwijnt van onze website zodra de scholing is begonnen.
     
  • Indien wij als opleidingsaanbieder gerechtigd zijn accreditatie bij te schrijven, geven wij dit uiterlijk binnen 2 weken na sluiting van de online toegang door aan de registers. Bij de e-Learnings gebeurt dit nadat de eindreflectie door ons is verwerkt.
  • Om recht te hebben op het certificaat en de accreditatiepunten dient het totale programma te zijn gevolgd: live, on-demand of een combinatie daarvan en afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregisters.

12. Wanneer krijg ik mijn certificaat en accreditatiepunten?

  • Binnen twee weken na sluiting van de online toegang worden de systemen uitgelezen en krijgen rechthebbenden het certificaat gemaild en worden indien van toepassing de toegekende accreditatiepunten bijgeschreven, mits de factuur betaald is en afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregisters.
     
  • Dit proces gaat middels een geautomatiseerd systeem en wordt uitgevoerd per scholing, niet zodra iemand zelf de scholing heeft afgerond. Houdt hiermee rekening als je moet herregistreren.
     
  • Om recht te hebben op het certificaat en de accreditatiepunten dient het totale programma te zijn gevolgd: live, on-demand of een combinatie daarvan en afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregisters.


Bij e-Learning of Online leergang werkt het als volgt:
 

  • Het certificaat voor een e-Learning wordt door ons gemaild zodra wij jouw eindreflectie hebben verwerkt. Wij doen dit handmatig tijdens kantooruren.
  • Als je de Online leergang volgt, krijg je het certificaat van de leergang gemaild nadat de eindreflecties van beide e-Learnings zijn verwerkt. 
  • Indien van toepassing schrijven wij meteen na het toezenden van het certificaat de accreditatiepunten bij, afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregisters.
  • Als je de Online leergang volgt, worden de accreditatiepunten bijgeschreven na afronding van beide e-Learnings en afhankelijk van de richtlijnen van de kwaliteitsregisters.

13. Gedragswetenschapper en SKJ-geaccrediteerd, hoe zit dat?

  • SKJ-punten zoals per scholing vermeld op onze website betreffen hbo-jeugdzorgwerkers. Als gedragswetenschapper verzorgen NIP, NVO en FGzPt de herregistratie.
  • Je moet dus kijken of de scholing van jouw keuze door jouw eigen kwaliteitsregister geaccrediteerd is. Alleen dan kunnen jouw punten ook door SKJ worden bijgeschreven.
  • De actuele regelingen van SKJ vind je hier voor pedagogen en hier voor psychologen

14. NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters en NVO-OG/SKJ-punten

  • Wanneer NVO-OG een bijeenkomst accrediteert, dan gelden die punten ook voor herregistratie NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters in het kader van herregistratie SKJ.
  • De actuele regelingen van SKJ vind je hier voor pedagogen en hier voor psychologen

15. De link werkt niet om het certificaat te downloaden

  • Als de link bij jou niet werkt, dan heb je óf geen pdf.viewer geïnstalleerd op jouw apparaat óf deze is niet up-to-date.
  • Een pdf.viewer kun je gratis installeren op al jouw apparaten. 
  • Een andere optie is de link zorgvuldig te selecteren en in je browser te plakken.

 

 

Facturen

16. De factuur

  • Over het algemeen krijg je de factuur meteen na inschrijving.
  • De factuurgegevens die je hebt ingevuld op het inschrijfformulier worden automatisch overgenomen en de pdf.factuur wordt vanzelf gemaild naar het ingevulde e-mailadres administratie.
     
  • Voor iedere deelname dient men steeds een inschrijfformulier in te vullen incl. factuurgegevens. Hierdoor ontstaat voor iedere deelname een uniek debiteurnummer. De koppeling met de software voor e-facturatie is daardoor niet mogelijk.
     
  • Als je online betaalt, wordt de factuur direct na betaling gemaild naar het mailadres dat je hebt ingevuld als Financieel e-mailadres.
     
  • Het betalen in termijnen is niet mogelijk.
     
  • Nadat je hebt ingeschreven, is jouw aanmelding definitief wat o.a. inhoudt dat onze (annulerings)voorwaarden gelden en je met ons bent overeengekomen dat de betaling binnen 14 dagen is voldaan. Heb je ingeschreven voor een scholing die binnen deze 14 dagen start? Dan is het bedrag door ons ontvangen voordat de scholing begint.
     
  • Ben ik verplicht om de btw te betalen? Ja, het intellectueel eigendom van de inhoud van ons scholingsaanbod ligt niet bij ons waardoor de belastingwetgeving voorschrijft dat btw-heffing verplicht is.
  • Op de website en op de facturen worden de bedragen gesplitst getoond, aangezien voor veel deelnemende organisaties de btw aftrekbaar is.

17. Kan een e-Learning of online leergang op factuur?

  • Deelnemen aan een e-Learning of Online leergang kan uitsluitend door meteen online te betalen. Dit proces verloopt volledig geautomatiseerd.
  • Eventueel kun je overwegen om het bedrag voor te schieten en later bij je werkgever te declareren (de factuur krijg je na betaling direct gemaild) of vraag je werkgever of administratie de inschrijving op jouw naam te doen zodat zij de betaling meteen kunnen uitvoeren.


    OP DIT MOMENT WORDEN GEEN E-LEARNINGS OF LEERGANGEN AANGEBODEN.

18. Achteraf wijzigen van facturen

  • Bij een wijziging of afwijzing van onze factuur wordt deze gecrediteerd en de inschrijving geannuleerd, conform onze annuleringsvoorwaarden.
    Onze administratiekosten zijn per factuur 25 euro + 21% btw. Deze kosten worden ook gehanteerd als er online is betaald en een bedrag moet worden teruggestort.
  • Je kunt opnieuw inschrijven. Wees a.u.b. zorgvuldig met wat je invult. Bij twijfel vraag dan eerst bij je collega van de administratie na welke factuurgegevens je dient in te vullen.
  • Ons inschrijf- en facturatiesysteem is geautomatiseerd en aan elkaar gekoppeld. De factuurgegevens die je hebt ingevuld op het inschrijfformulier worden dus automatisch overgenomen en de pdf.factuur wordt vervolgens vanzelf gemaild naar het ingevulde financieel e-mailadres.