AD(H)D - ODD / CD

Opleiding tot faalangstreductietrainer

Vraag en antwoord


Uitbraak coronavirus COVID-19

Gaan de CES trainingen door nu het coronavirus COVID-19 in Nederland gearriveerd is?

Wij volgen uiteraard de aanwijzingen van de overheid en het RIVM. Wij vinden het als organisatie van belang dat de 'anderhalve meter afstandsregel' en alle additionale veiligheidsmaatregelen kunnen worden gegarandeerd op de betreffende locatie, ook na het verkrijgen van groen licht door de overheid. 

Er bestaat dus een kans dat trainingen (en lopende modules van meerdaagse trainingen) verplaatst gaan worden naar een later moment. Dit zullen wij dan op onze website publiceren en per e-mail bekendmaken aan cursisten die zich reeds hebben ingeschreven.

Het blijft uiteraard mogelijk om je voor alle trainingen aan te melden om zeker te zijn van een plaats.

Stay safe...!

 

 

Weerwaarschuwingen

Gaat een training door bij slecht weer?

Ja! Onze trainingen gaan door, ook na een KNMI weer-alert. Het is wel aan te bevelen om hier tijdig op te anticiperen door bijvoorbeeld eerder van huis weg te gaan, de auto te kiezen in plaats van de trein of juist andersom, of een hotelovernachting (eigen kosten) te overwegen. Het blijft uiteraard je eigen verantwoordelijkheid om tijdig aanwezig te zijn.

 

 

Aanmelding en toegang

Ik wil deelnemen aan een CES - training. Hoe gaat dat in z'n werk?

Deelnemen kan alleen door je in te schrijven via het webformulier. Je gaat via de pagina Aanbod naar de betreffende scholingsdag en klikt rechtsboven op de knop Inschrijven. Als alle (verplichte) velden zijn ingevuld en je akkoord hebt verklaard met de voorwaarden ga je eerst naar een overzicht waarin te zien is wat je hebt ingevuld. Loop dit even goed door en vraag eventueel na bij je administratie welke gegevens op de facuur dienen te staan voor de financiële afwikkeling.

Als alles correct is ingevuld, klik je rechtsonder op de knop Aanmelden. Er verschijnt meteen een bevestiging op je beeldscherm en er gaat een bevestiging naar je mailbox.
Je inschrijving is nu definitief. 
Kijk voor je inschrijfbevestiging evt. in je spambox/ongewenste e-mailfolder.

Plaatsing gebeurt op volgorde van inschrijving, waarbij geldt vol = vol. 


 

Wat is de oorzaak van foutmeldingen tijdens het inschrijven via het webformulier?

Wis altijd eerst je browsergeschiedenis en schrijf je dan pas opnieuw in zonder het automatisch aanvullen te gebruiken, zodat mogelijke fouten definitief worden gewist. 

Andere oorzaken kunnen zijn:

- zijn alle verplichte velden ingevuld?
- zijn de e-mailadressen correct ingevuld?
- gebruik je een verouderde browser? Probeer dan eens via een andere computer, ipad of device in te schrijven.

Lukt het dan nog niet, dan zet het probleem kort op de mail naar info@ces-educatie.nl  Onze technische mensen kijken dan graag met je mee.

Ik heb niet alle modules van een meerdaagse training gevolgd

Wanneer je de scholing niet in z'n totaliteit gevolgd hebt, dan heb je uiteraard geen recht op het bijschrijven van accreditatiepunten. Je ontvangt wel een bewijs van deelname, waarop vermeld staat welke modules je WEL hebt gevolgd.

Is het mogelijk alvast te reserveren?

Nee, dat is niet mogelijk. Deelname is alleen mogelijk door je in te schrijven.

Let op:
Een inschrijving houdt in dat je een koopovereenkomst aangaat. Na inschrijving staat de plaats op jouw naam geboekt, dus lees de (annulerings)voorwaarden vooraf goed door.

Tot wanneer kan ik me nog inschrijven?

Zolang de knop Inschrijven zichtbaar is op de pagina bij de desbetreffende scholingsdag, dan is er nog plaats. Als deze knop niet meer in beeld is, betekent het dat alle beschikbare plaatsen bezet zijn. Voor sommige scholingsdagen geldt een voorbereidende opdracht waardoor de knop inschrijven ook eerder komt te vervallen en deelname niet meer mogelijk is.

Heeft mijn inschrijving jullie bereikt?

Na inschrijving krijg je meteen een bevestiging op je beeldscherm en in je mailbox. Kijk voor dat mailtje evt. in je spam-/ongewenste e-mailbox.
Twijfel je? Stuur dan even een e-mail naar info@ces-educatie.nl en je ontvangt antwoord op je vraag.

Heb ik een ticket nodig om binnen te komen?

Nee. Op de dag zelf heeft de docent een deelnemerslijst en melden op naam is voldoende.

Ik wil annuleren. Hoe gaat dat in zijn werk?

Annuleren kan alleen schriftelijk. Stuur een mail naar info@ces-educatie.nl en let erop dat je een annuleringsbevestiging krijgt. Ontvang je deze niet en zit deze ook niet in je spambox, neem dan telefonisch contact met ons op 043-2057962 

Houdt rekening met de (annulerings)voorwaarden, waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan. 

Ben je verhinderd, dan kun je uiteraard wel een vervanger sturen. Graag ontvangen wij dan naam, functie, e-mailadres en telefoonnummer van je vervanger, en evt. het beroepsregister + het lidmaatschapsnummer. Je kunt deze informatie mailen naar info@ces-educatie.nl

De factuur blijft ongewijzigd, maar de rest passen wij dan aan in onze systemen.


 

Kan ik een vervanger sturen?

Ja, je kunt een vervanger sturen. Graag weten wij dit vantevoren. Je kunt volgende info mailen naar info@ces-educatie.nl
- naam
- functie
- e-mailadres
- telefoonnummer
- evt. het beroepsregister + het lidmaatschapsnummer.

De factuur blijft gehandhaafd, maar de rest passen wij aan in onze systemen zodat voor je vervanger alles correct geregeld kan worden.

Is er een kolfruimte beschikbaar?

Doorgaans is er een kolfruimte aanwezig. Vraag dit even aan de dutymanager op de locatie.

 

 

Accreditatie en bewijs van deelname

Mijn aanvraag voor mijn SKJ-registratie loopt nog/was nog niet toegekend maar de scholing is al geweest. Is het mogelijk om achteraf de punten bij te schrijven?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. SKJ-registratie dient voltooid te zijn voor aanvang van de scholing. Ontvang je later pas je SKJ-nummer, dan heb je volgens SKJ-beleid geen recht op de punten.

Accreditatie nog in behandeling, wat betekent dat?

Wanneer een aanvraag voor accreditatie is ingediend, beoordeelt het betreffende beroepsregister of en hoeveel accreditatiepunten aan de scholing worden toegekend. Zodra een accreditatieverzoek wordt goedgekeurd, vermelden wij dit op de site. 

Waar kan ik zien of accreditatie is aangevraagd bij mijn beroepsregister?

Onder het kopje "accreditatie" staat aangegeven bij welke registers accreditatie is aangevraagd, hoeveel punten zijn toegekend of dat de aanvraag nog in behandeling is. Deze gegevens worden bijgewerkt zodra de registerpunten door de beroepsverenigingen zijn toegekend.

Wanneer ik SKJ-geaccrediteerd ben als gedragswetenschapper, gelden SKJ-punten zoals vermeld bij jullie evenementen dan ook voor mij?

Nee. SKJ-punten zoals per evenement vermeld op deze site, betreffen hbo-jeugdzorgwerkers. Als gedragswetenschapper verzorgen NIP, NVO en FGzPt de herregistratie. Je moet dus kijken of de training van je keuze door jouw eigen kwaliteitsregister geaccrediteerd is. Alleen dan kunnen jouw punten ook door SKJ bijgeschreven worden.

Gelden NVO-OG punten ook voor herregistratie NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters in het kader van herregistratie SKJ?

Ja. Wanneer NVO-OG een scholingsdag accrediteert, dan gelden die punten ook voor herregistratie NVO basis(ortho)pedagogen en (post)masters in het kader van herregistratie SKJ.

Waarom zijn mijn punten nog niet in mijn beroepsregister bijgeschreven?

We schrijven in de regel binnen vier weken na een scholingsdag de toegekende punten bij in die registers die ons als organisatie toestaan om dat te doen en de betaling van de factuur door ons betalingssysteem getraceerd is. Ben je niet of slechts gedeeltelijk aanwezig geweest, dan heb je uiteraard ook geen recht op bijschrijving van de punten. Ook niet als je de factuur betaald hebt, want punten zijn 'niet te koop'.

Val je onder het lerarenregister, SRVB of als bijvoorbeeld orthopedagoog onder SKJ, dan zul je zelf moeten zorgdragen voor bijschrijving van de punten. Raadpleeg daarvoor de website van je beroepsregister.

Ontvang ik een bewijs van deelname?

Ja, mits je de totale scholingsdag hebt gevolgd en het factuurbedrag door ons systeem getraceerd is. Je ontvangt dan uiterlijk een dag of twee later het certificaat van deelname per e-mail. Niet ontvangen? Kijk dan ook even in je spam-/ongewenste e-mailbox. 

 

 

Ontvangst van berichten

Waarom een enquête ter voorbereiding?

Veertien dagen voorafgaand aan de scholingsdag ontvang je een enquête per e-mail, die je binnen vier dagen ingevuld terug kunt sturen. De informatie wordt daarna anoniem doorgestuurd naar de docent(en) met het verzoek om waar mogelijk nog te richten op de specifieke vragen en interessegebieden. We proberen op deze manier maatwerk en interactie optimaal te stimuleren.

Waarom heb ik de enquête niet ontvangen?

Als je de enquête voorafgaand aan een scholingsdag niet hebt ontvangen, kan het zijn dat je je korter dan twee weken voor aanvang van de training hebt aangemeld. De enquêtes worden 14 dagen tevoren gemaild.
Heb je je binnen die 14 dagen voor aanvang van de scholingsdag ingeschreven en heb je prangende vragen aan de docent? Stuur ons dan even een bericht via het contactformulier of info@ces-educatie.nl

We sluiten je vraag/opmerking dan alsnog kort met de docent. Uiteraard kun je op de dag zelf ook je vraag stellen.
Het komt ook voor dat deelnemers op hun inschrijfformulier een fout hebben gemaakt in hun e-mailadres.
Ten slotte kan het gebeuren dat de spamfilter van jezelf of je werkgever onze berichten niet doorlaat. Daar krijgen wij helaas geen melding van.
Als je twijfelt of je inschijving wel goed is gegaan, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom ontvang ik geen berichten (meer) van jullie?

Dat kan een paar oorzaken hebben. Misschien is er met je inschrijving iets misgelopen? Neem dan gewoon contact met ons op per e-mail. Een andere oorzaak kan gelegen zijn in het enthousiasme van je spamfilter. Kijk daarom in de map “ongewenste mail” of daar wellicht het bericht dat je zoekt terechtgekomen is. Vind je daar ook niets? Neem dan contact op met je systeembeheerder en vraag hem of alle berichten vanaf ons domein te “whitelisten”. Dat klinkt misschien als geheimtaal, maar je systeembeheerder zal je verzoek begrijpen. Echt!

 

 

Facturen

Wanneer ontvang ik de factuur?

Normaal gesproken op de dag van inschrijving (behalve bij bepaalde kortingsopties) en uitsluitend per e-mail in pdf-formaat.
Ons factureringsproces is geautomatiseerd. De factuurgegevens die je hebt ingevuld op het inschrijfformulier worden automatisch overgenomen. De factuur wordt gemaild naar het e-mailadres dat je hebt ingevuld bij "e-mail financiële administratie". De factuur kan onverhoopt in je spambox terechtkomen. Zit de factuur daar niet in? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een e-factuur ontvangen?

Het is mogelijk om een e-factuur te ontvangen na inschrijving indien je het programma PEPPOL gebruikt. PEPPOL is compatible met Exact Online, ons factureringssysteem. Een andere mogelijkheid is er helaas niet. Inschrijven kan natuurlijk, maar dan ontvang je een factuur in pdf.

Heb je PEPPOL en wil je een e-factuur? Geef dit dan aan tijdens het inschrijfproces door in het tekstveld Opmerkingen te noteren dat je PEPPOL hebt en een e-factuur wilt ontvangen.
 

Ben ik verplicht om de BTW te betalen?

Ja. Het intellectueel eigendom van de inhoud van ons scholingsaanbod ligt niet bij CES, waardoor de belastingwetgeving voorschrijft dat BTW-heffing verplicht is.
Op de facturen worden de bedragen gesplitst aangezien voor veel deelnemers de BTW aftrekbaar is.

Welke factuurdatum wordt gehanteerd?

De dag van inschrijving geldt als factuurdatum.
 

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?

Het betalen in termijnen is helaas niet mogelijk. Ons factureringsproces is geautomatiseerd, waardoor na inschrijving de factuur in pdf wordt aangemaakt en verzonden. 

Klopt mijn factuurbedrag wel?

Er ontstaat weleens verwarring doordat de 21% BTW die wij van de overheid aan deelnemers in rekening moeten brengen over het hoofd wordt gezien.
Het totaalbedrag staat vermeld bij het desbetreffende scholing en in je bevestiging. 

Achteraf wijzigen van facturen

Ons factureringsproces is geautomatiseerd, maar het komt voor dat deelnemers bij inschrijving een foutief factuuradres doorgeven. Deze gegevens kunnen we achteraf aanpassen op de originele factuur. Een datum of factuurbedrag kan niet worden gewijzigd.

Tevens zijn wij niet wettelijk verplicht kostenplaatsen en/of kostensoorten en/of routecodes te vermelden op een factuur. Dit is wel een service die geboden wordt.
De deelnemer kan deze gegevens aangeven op het inschrijfformulier. Dit wordt dan vervolgens automatisch overgenomen op de factuur.

Betreft het een organisatie binnen de EU waarbij BTW mag worden verlegd, vul dan ook het BTW-nummer in van je werkgever. Wij controleren dan eerst de gegevens alvorens een aangepaste factuur op te stellen.

Is mijn factuur betaald?

Als je factuur niet betaald is, dan krijg je na verloop van tijd een herinnering. Ontvang je geen herinnering? Dan is de factuur of betaald of de betalingsherinneringen zitten in je spambox. Je plaats blijft hoe dan ook op jouw naam geboekt staan, dus je kunt gewoon deelnemen. 

Betaald en toch een betalingsherinnering ontvangen?

Betalingen worden automatisch getraceerd wanneer het factuur- en of debiteurennummer zijn vermeld bij overschrijving. Wanneer deze gegevens ontbreken of foutief worden vermeld, dan blijft de betaling openstaan in het betalingssysteem en ontvang je een betalingsherinnering. Mocht je toch betaald hebben, geef dan even per e-mail aan ons door wanneer het bedrag is overgeschreven, dan zoeken wij dit op en corrigeren dit handmatig zodat verdere betalingsherinneringen worden voorkomen. 

Ontvang ik een ontvangstbevestiging na betaling?

Nee, er wordt geen betalingsbevestiging verstuurd. Wanneer een bedrag langere tijd blijft openstaan, ontvang je een betalingsherinnering. Je plaats blijft echter gewoon op jouw naam geboekt staan.

Kan ik toch deelnemen als de factuur nog niet betaald is?

Ja, je plaats blijft op naam staan evenals de financiële vordering. Raadpleeg de voorwaarden waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan.

Het deelnamebewijs, de link naar de beschikbare hand-outs en het bijschrijven van accreditatiepunten vindt plaats nadat het volledige factuurbedrag is overgemaakt. Dit zijn geautomatiseerde processen. Betaal je dus te laat, dan dien je ons per mail te informeren over de datum van overboeking omdat wij dan handmatig deze processen moeten aansturen.

Waarom niet gratis annuleren binnen 30 dagen?

Bij inschrijving dien je je akkoord te verklaren met de voorwaarden die gelden voor deelname. Vervolgens wordt een plaats op naam geboekt en worden de kosten volledig doorberekend naar de organisatie. Vergelijk het met het boeken van een vliegticket of een concertkaartje.

Mocht je verhinderd zijn, dan kan uiteraard een collega jouw plaats innemen. Zie uitleg bij Aanmelding en toegang - Kan ik een vervanger sturen.

Ik heb niet deelgenomen, maar ik heb me wel ingeschreven. Moet ik nu toch betalen?

Dat hangt ervan af of je tijdig schriftelijk hebt geannuleerd. Als je meer dan 30 dagen voorafgaand aan de scholingsdag per e-mail hebt geannuleerd en je van ons de annuleringsbevestiging hebt ontvangen, dan krijg je het inschrijfbedrag (mits betaald) teruggestort. Annuleer je korter dan 30 dagen van tevoren dan ben je het totale factuurbedrag verschuldigd. De financiële vordering komt niet te vervallen aangezien de kosten volledig zijn doorberekend naar de organisatie. 
Zie ook de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan door je in te schrijven.

Wat gebeurt er als een factuur niet betaald wordt?

De algemene voorwaarden waarmee je bij inschrijving akkoord bent gegaan, zijn leidend bij de afhandeling van financiële vorderingen. 

 

 

e-Learning

Wanneer krijg ik toegang tot mijn e-Learning?

Stuur een e-mail als je de factuur betaald hebt. Zodra wij het bedrag hebben getraceerd, wordt een account voor je aangemaakt. Vanaf die datum heb je 30 dagen de tijd de e-Learning af te ronden.
Je ontvangt de inlogcode per e-mail. Kijk voor dat bericht evt. in je spambox.

Inloggen via de link doe je alleen de eerste keer. Daarna log je rechtstreeks in via je account op Litmos met je gebruikersnaam en je zelfgekozen wachtwoord.